The fourth and fifth week - Reisverslag uit Dunster, Verenigd Koninkrijk van Twan Biezen - WaarBenJij.nu The fourth and fifth week - Reisverslag uit Dunster, Verenigd Koninkrijk van Twan Biezen - WaarBenJij.nu

The fourth and fifth week

Door: Twan de zakenman

Blijf op de hoogte en volg Twan

07 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Dunster

Hola amigooos en amigaaas. Woehoee weer een nieuwe blog! Inmiddels zijn we twee weken verder (t.o.v. mijn andere blog). Ik begin meteen met zowel goed als slechts nieuws. Laten we beginnen met het goede nieuws: Nog maar 1 werkweek en dan heb ook ik vakantie! Dat betekent alleen wel dat dit mijn enerlaatste blog is. Aangezien ik vorige week niets gepost heb, heb ik nu genoeg te vertellen dus ga lekker onderuit zitten zou ik zeggen! De afgelopen tijd heb ik erg veel gewerkt, mijn record staat nu op 47 uur in één week. Doordat ik veel fysiek werk verricht, is de vermoeidheid bijna iedere avond aanwezig.

Week 4
In de week van 31 augustus heb ik niet zoveel bijzonders ervaren wat vermeld moet worden in mijn blog. Wat betreft het werk ben ik begonnen met het aanleggen van een databank aan foto’s en video’s. Wanneer content nodig is (uit de omgeving of van het hotel), dan kan gebruik worden gemaakt van de databank. Het hotel is erg gefocust op het offline werkgebied en is in beperkte zin gefocust op de onlinewereld. Training op het gebied van social media ontbreekt bijvoorbeeld, maar daar probeer ik enigszins mijn kennis op over te dragen. Mijn stage bij TUI heeft mij namelijk veel kennis opgeleverd, meer dan ik verwacht had. Deze ervaring heeft geresulteerd in een verbeterplan die ik geschreven heb voor het hotel. Dit verbeterplan is gebaseerd op de resultaten (statistieken) van de gebruikte social mediakanalen. Ten slotte heb ik de posts voorbereid voor de periode waarin ik niet meer werkzaam ben in het hotel. Verder heb ik met mijn Romeense maat de ‘gym’ bezocht. Je raad het misschien al, ook dit keer wilde hij betalen maar dat liet ik natuurlijk niet gebeuren! Ohja en ik heb in m’n uppie de EK-finale gekeken als enige Nederlander… Iedereen moest weer eens werken. Het vreemde was dat je nergens iets ziet van voetbal, ook niet in de pubs. In het dorp waar ik woon werd nergens de voetbalwedstrijd uitgezonden waardoor ik het op m’n laptop moest kijken… Ten slotte heb ik nog een pub bezocht met de collega’s. Gedurende deze avond komt de Engelse humor natuurlijk al te graag aan bod; hier heb ik behoorlijk veel om mogen lachen.

week 5
Maandag 7 augustus oftewel na 1 maand mijn ouders niet gezien te hebben, zou ik ze op deze dag gaan zien! Toevallig is dit de drukste week van het jaar; music week. Eén week lang repeteren veertig 65-plussers in het hotel om vervolgens een concert te geven in het monument (Yarn Market) vóór het hotel. Hierdoor hadden we iedere dag 40 gasten die ontbeten, lunchten en dineerden. De grote van deze groep zorgde ervoor dat het hotel volgeboekt is. Achter de schermen betekent dit dat iedereen een extra tandje bij moet zetten omdat iedere dag 28 kamers schoongemaakt moeten worden en tegelijkertijd de gerechten bereid moeten worden. Met zulke grote groepen ontstaat er ook een nieuwe taak. Allereerst zijn grote groepen verplicht een pre-order door te geven zodat tegelijkertijd uitgeserveerd kan worden. We hebben immers maar 2 koks in dienst. Wanneer gerechten klaar staan om geserveerd te worden, wijst de dutymanager aan welk gerecht bij welk tafelnummer hoort. Een ander aspect wat ik nog niet wist is dat de magnetron zeer belangrijk is binnen het hotel. Veel gerechten worden voorbereid, vervolgens in de koelkast/vriezer bewaard en opgewarmd via de magnetron.

Het leuke aan deze week was natuurlijk dat ik mijn ouders weer mocht zien in real life!
Na al die jaren in de watten gelegd te zijn door mijn ouders, kon ik eindelijk iets terug doen. Ik mocht namelijk ober spelen voor ze spelen.

Die dagen daarna ben ik na werktijd overgestapt van het hotel naar de camping van mijn ouders. Erg bijzonder om te zien was de kudde schapen die ons passeerden midden op straat. Kamperen met de oudertjes zou niet compleet zijn zonder een potje kolonisten en keezen. En zoals altijd won ik ook deze avond geen enkele keer. Meestal zeggen ze als je geen geluk met bordspellen hebt, dan heb je geluk in de liefde. Nou ik kan je zeggen; ik heb geen van beide.
Enkele dagen daarna hebben we Cardiff bezocht op mijn vrije dag. Zonder twfijel is dit een erg leuke stad! Zowel het oude kasteel als de haven zijn een bezoekje; niet dat ik ze bezocht heb maar we hebben er wel langsgelopen. Uiteraard moest het stadion van Cardiff ook op de foto gezet worden aangezien enkele maanden geleden hier de finale van de Champions Ligue finale plaatsvond. Na 1000 foto’s genomen te hebben kwamen we er achter dat het stadion het rugby stadion van Cardiff was….Verder hebben we nog wat koopjes gedaan in het reusachtige overdekte winkelcentrum. Meestal duurt het een behoorlijke tijd voordat ik nieuwe schoenen vind maar dit keer kocht ik twee paar schoenen.

Inmiddels zijn mijn ouders vertrokken en halen ze me over 1.5 weken op zodat we aan de tocht richting huis kunnen beginnen.

In tussentijd kan ik zeggen dat ik goed in het team lig. Collega’s staan meer open voor een informeel gesprek en helpen me graag! Voor mijn gevoel werk ik hier dan ook langer dan 5 weken.

Volgende week plaats ik helaas mijn laatste blog aangezien ik die week erna niets nuttigs verricht voor het hotel. Mijn opgespaarde vrije dagen gebruik ik namelijk in mijn laatste week zodat ik ook nog een soort van vakantie heb met de ouders en vrienden.

Seee ya next week!

ps leuk dat nog steeds zoveel mensen mijn blog lezen, appreciate it!

  • 16 Augustus 2017 - 20:08

    Hélène :

    Wie had beide spellen gewonnen...?

  • 16 Augustus 2017 - 20:38

    Geert Van Der Biezen:

    Mooi dat je onze Nederlandse dames Europees kampioen hebt zien worden.
    Ik wil die 1000 foto's heel graag een keertje zien. Tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Dunster

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2017

The sixth week

07 Augustus 2017

The fourth and fifth week

31 Juli 2017

The third week

24 Juli 2017

The second week

17 Juli 2017

The first week
Twan

Reislustig!

Actief sinds 16 Juli 2017
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 3826

Voorgaande reizen:

16 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: